2020. aastal ilmunud eestikeelsetest kõrgkooliõpikutest valiti parimaks „Kuidas mõista andmestunud maailma? Metodoloogiline teejuht“, mille koostajad ja toimetajad on Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi teadlased Anu Masso ja Andra Siibak ning Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia ja kunstide instituudi teadlane Katrin Tiidenberg.
Haridus- ja Teadusministeeriumi keeleosakonna juhataja Andero Adamsoni sõnul on konkursi eesmärk väärtustada eesti teaduskeele arendamist ja loodud terminivara kasutuselevõttu. „Võitnud kõrgkooliõpik hõlmab eri valdkondi ja tutvustab innovatiivseid meetodeid. Autorite keelekasutus on ladus ning terminid läbivalt ja süsteemselt ühtlustatud,“ kiitis Adamson.
Kogumikust „Kuidas mõista andmestunud maailma? Metodoloogiline teejuht“ leiavad kasulikku lugemist kõik, kes soovivad andmestumisprotsesse paremini mõista – nii analüütikud, eksperdid ja otsustajad, andmetega tööd alustavad üliõpilased kui ka juba kogenud spetsialistid. Andmestuvat maailma aitavad raamatus mõtestada 38 eri distsipliinide esindajat, eksperti, õppejõudu ja praktikut ülikoolidest, teadus- ja arendusasutustest ning eraettevõtetest.
Parima kõrgkooliõpiku konkurssi korraldab Haridus- ja Teadusministeerium alates 2010. aastast. Konkursile võib esitada ka õpikuid, mis pole välja antud riikliku programmi raames, kuid on pälvinud akadeemilise kogukonna tähelepanu.
Vaata lisainfot HTM-i kodulehelt.
Instituut õnnitleb toimetajaid ja autoreid suure saavutuse puhul!
Kõrgkooliõpik „Kuidas mõista andmestunud maailma? Metodoloogiline teejuht“ valiti ka Statistikaameti korraldataval konkursil „Andmepärl“ viie parima andmeloo hulka. Parim andmelugu valitakse rahvahääletuse teel, hääletada saab 29.märtsini Statistikaameti veebilehel.
Lisateave:
Andra Siibak, meediauuringute professor, andra.siibak@ut.ee
Anu Masso, andmeuuringute kaasprofessor, anu.masso@ut.ee