Juhised sisseastumiseks õppekavale "Muutuste juhtimine ühiskonnas"

Viis soovitust edukaks kandideerimiseks
“Muutuste juhtimine ühiskonnas” magistriõppekavale kandideerimiseks tuleb esitada kirjalik personaalne õppimiskava, mille alusel toimub sisseastumisintervjuu/erialakatse.
Sisseastumisintervjuu ei ole teadmiste kontroll, vaid uudishimulik ja sõbralik vestlus. Selle eesmärk on õppida kandidaate tundma, saada aru nende ühiskondlikest arusaamadest, arutlemise viisist ja praktilistest kogemustest.
Komisjonil on vaid mõned standardküsimused, millega uuritakse, kuidas kandidaadid kavatsevad  kaheaastase stuudiumi Tartus ajajuhtimise mõttes läbida. Muud küsimused sünnivad vestluse ajal.
Alljärgnevalt mõned mõtteharjutused, mis aitavad vestluseks häälestuda:
1. Loe eelnevatel nädalatel uudisportaalides ja päevalehtedes pikemaid arvamusartikleid ja analüüse, sh neil teemadel, mida sa tavaliselt ei loe. Mida sa tead neist teemadest? Milliseid küsimusi sul tekib? Milliste autoritega sa nõustud /ei nõustu ja miks?
2. Tutvu mõne raportiga (nt OECD, Eesti Inimarengu Aruanne vms, kus käsitletakse tuleviku arengusuundumusi. Püüa ette kujutada, kuidas need võivad mõjutada neid valdkondi, mida sina rohkem tunned?
3. Analüüsi ning sõnasta lühidalt ja lihtsalt kolm olulisemat arengut, mis on toimunud selles valdkonnas, mida sina hästi tunned.
4. Ära takerdu, kui sa vestluse jooksul ei tea mõnda fakti vms. Tegu ei ole faktikontrolliga. Jätka rahulikult arutelu.
5. Kui soovid midagi komisjoni käest küsida, siis küsi julgesti!

Õppekava on pingutust nõudev, kuid ka väga huvitav. Distsipliinidevaheline karglemine pakub ajule pidevat pinget. Kursusekaaslased on kõik milleski edukad, lennukad, aatelised ja maailmaparandajad. Nende toel tekib uuesti usk Eesti ühiskonna järjepidevusse. Et õppekaval ellu jääda, on vaja veidi laiskust, et mitte läbi põleda ja osata leida lühiteid. Kõrge enesetõhusus on aga oluline - laiskloomad jäävad rongist maha. Kui oled agaralt hõivatud töö ja tööväliste tegevustega, siis õppimine siin on seda suurem katsumus.

Tõnu Niilo

Olen sattunud kursusesele, mis lausa kihab tegusatest ja vingetest inimestest. Mitte keegi tudengitest pole õppima sattunud juhuslikult. Mitte keegi neist ei triivi lihtsalt segaduses magistrikraadi poole. Kõigil on oma fookus, oma eesmärgid ja palju ideid kuidas sinna jõuda. Need on inimesed, kellega tahan mitte ainult koos õppida, vaid tulevikus koos asju teha.

Toomas Tuul

Mina omandan juba teist magistrikraadi ja kõigi mu õpingute vältel pole mul kunagi nii ägedat kursust olnud nagu seda on 2019. aastal alustanud muutuste juhtimise kursus. Mind on see teekond juba esimese aastaga toetanud tohutult palju. Olen sidunud kooli ja töö omavahel väga tihedalt ning kasutan saadud teadmisi oma igapäevatöös (teenuste disainimises, huvipoolte kaasamises, kommunikatsiooni korraldamises jne).

Barbara Haage

Magistriõpingud on mind heas mõttes sundinud analüüsima probleeme süvitsi, andnud
hea teoreetilise raamistiku oma tegevusele ning aidanud mind tohutult oma järgmiste
professionaalsete sammude planeerimisel.
 

Anneli Ohvril, Let's Do It World tegevjuht, vilistlane (2020)

Olen saanud kasutada õpitud teadmisi erialases töös - näiteks korrastati Põltsamaa haridusvõrku,
võttes arvesse minu lühiuurimuse tulemusi. Lisaks on läbirääkimistel kasu asjaolust, et olen läbi
töötanud teaduskirjandust ja et toetun oma arvamuse avaldamisel uuringute tulemustele.

Karro Külanurm, Põltsamaa valla abivallavanem, vilistlane
Doktorantuur

Karjäärikonverents „Doktorikraadiga uutesse kõrgustesse!“

Tudengid õppimas

Ülikool toetab võimekaid esmakursuslasi praktiliste lisaõpivõimalustega

ÜTI

Poola, Saksamaa ja Tšehhi tudengid täiendasid Tartu Ülikoolis oma teadmisi militaar- ja riskisotsioloogia ning infovastupidavuse teemadel