Ühiskonnateaduste instituut pälvis õppekvaliteedi edendamise auhinna

Rahvusülikooli aastapäeval kuulutati välja õppekvaliteedi edendamise auhinna laureaat ja tänavu on selleks sotsiaalteaduste valdkonna ühiskonnateaduste instituut.

Õppekvaliteedi edendamise auhinnaga tunnustatakse ülikooli instituuti, kolledžit või valdkonda edukalt kavandatud, ellu viidud ja tulemusliku õppekvaliteeti toetava tegevuse eest. Tunnustatakse struktuuriüksust, mis on koostöös viimase kolme aasta jooksul süsteemselt ja tulemuslikult õppekvaliteeti edendanud. Oluline on, et muutused oleks kavandatud ja ellu viidud töötajate ja üliõpilaste koostöös. Õppekvaliteedi edendamise auhinna taotlusi hindab ja auhinna saaja otsustab õppekomisjon. 

Ühiskonnateaduste instituut on õppe arendamisel seadnud eesmärgiks, et iga lõpetaja omandaks õpingute vältel erialaste teadmiste ja oskuste kõrval ka üldised ja erialased digipädevused. Selle töö siht on lõimida eri oskusi ning integreerida digipädevuste õpetamine ainetesse ja tegevustesse mitmekülgselt. Õppejõudude ja programmijuhtide koostöös on määratletud ühiskonnateaduste õppijatele olulised üldised ja erialased digipädevused, loodud digipädevuste õppeained, -materjalid ja -taristu ning arendatud õppejõudude digioskusi ja digipädevuste arengule suunatud teadustegevust. Lisaks on eesmärk olnud tulemuslikult ühendada digipädevustega seotud õpe, teadus, praktika ning ühiskonna teenimisele suunatud tegevused. 

Erinevatel kursustel tehtud individuaal- ja rühmatööde abil suunatakse ühiskonnateaduste instituudis tudengeid leidma sageli abstraktseks jäävatele digipädevustele praktilisi rakendusi, kavandama sekkumisi, mis võimaldaksid laiemat kõlapinda ja mõju: TikTok platvormil noorte sihtrühmale tehtud seksuaalse sisu jagamise riskide teavituskampaania; andmepädevuste arendamisele suunatud Instagrami Infoampsu-konto; tudengite loodud infopädevustele keskenduvat taskuhäälingut MediPod; telesaate „Prillitoos“ eakatele suunatud arvutitunni rubriigi loomine, eakate Facebooki nutiabi-grupp, keskkooliõpilastele suunatud valeinfo tuvastamist õpetav külalistundide seeria; sportlastele digimeediakoolituse tegemist koroonakevadel; “Digikodanik infoühiskonnas” kursuse infokiri.

Digipädevuste teema on tugevalt esindatud ka ÜTI teadustegevuses (Siibak, Kalmus, Murumaa- Mengel, Kõuts-Klemm, Lepik, Männiste jpt), mille tulemused on leidnud laialdast kajastamist ka õppetegevuses ja laiemale auditooriumile suunatuna meedias.

Õppekvaliteedi edendamise auhinda on välja antud 2012. aastast.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!