Noored ja internet: sotsiaalsed riskid ja võimalused

Sihtgrupp: raamatukoguhoidjad, õpetajad, huvijuhid, noorsootöötajad jt, kes töötavad laste ja noortega

Maht: ühepäevane koolitus (6-8 tundi)

Koolitustasu: kokkuleppel asutusega

Õppejõud: Maria Murumaa-Mengel

Eesmärgid: Koolituse eesmärgiks on anda osalejatele mitmekülgne ülevaade laste ja noorte digimaailmast, arendada põlvkondadevahelisi jagatud digitaalseid kirjaoskusi, pakkuda info- ja haridustöötajatele uusi ideid oma igapäevatöö tegemisel.

Õpiväljundid:

Kursuse lõpetanu:

  • oskab märgata digikultuuri positiivseid ja negatiivseid tahke;
  • mõistab sotsiaalmeedia toimimise põhimõtteid;
  • omab ülevaadet digitaalmaailmas eksisteerivatest erinevatest verbaalse ja (audio)visuaalse eneseväljenduse võimalustest;
  • teadvustab peamisi online-riske, millega lapsed ja noored kokku puutuvad;
  • mõistab pisut paremini paljude noorte peaaegu sõltuvuslikku suhet sotsiaalmeediaga.

Sisu: Koolitus toimub vormis, kus loenguline on tihedalt põimitud rohkete individuaalsete ja grupiharjutustega, mis annavad võimaluse käsitletavat kohe oma reaalse tööga seostada. Koolitusel pööratakse ühelt poolt tähelepanu uutele võimalustele, mis online-keskkonnad on loonud, näiteks eneseväljenduseks, koostööks, abi saamiseks, poliitiliseks aktiivsuseks, meelelahutuseks, sõprade ja armastuse leidmiseks. Teisalt aga käivad digimaailmaga kaasas ka mitmed riskid - näiteks sotsiaalne eraldatus, küberkiusamine, infomüra, kliki kaugusel olev ekstreemne pornograafiline ja vägivaldne sisu, sõltuvuslik vajadus olla pidevalt kõigega kursis ja mitmesugused kurjategijad - kräkkeritest netipervertideni. Koolitus aitab mõista ja mõtestada laste ja noorte netikäitumist.

Autoriõigused koolituse ülesehitusele ja koolitusprogrammile kuuluvad Tartu Ülikoolile. Nende kasutamine Tartu Ülikooli kirjaliku loata on keelatud.

ÜTI

Poola, Saksamaa ja Tšehhi tudengid täiendasid Tartu Ülikoolis oma teadmisi militaar- ja riskisotsioloogia ning infovastupidavuse teemadel

üti

Avalik loeng desinformatsiooni kujundamisest sotsiaalmeedias

suhtlussituatsioon Jakobi 2

Narvast kultuuripealinna keelekümblema