Sisekommunikatsioon ehk organisatsioonikommunikatsioon

Sihtgrupp: tippjuhid, keskastme juhid, spetsialistid

Koolitustasu: kokkuleppel asutusega

Õppejõud: Tiiu Taur

Eesmärgid: Tõhustada organisatsiooni sisekommunikatsiooni toimimist organisatsiooni liikmete teadlikkuse tõstmise abil.

Õpiväljundid:

Kursuse lõpetanu:

  • mõistab kommunikatsiooni olulisust organisatsiooni toimimises;
  • oskab valida eesmärgist lähtuvalt sobivaid kommunikatsiooniviise;
  • suudab analüüsida kommunikatsioonis kasutatavate tehnoloogiate võimalusi ja ohte;
  • oskab ennetada ja lahendada konflikte kommunikatsiooni abil;
  • mõistab kommunikatsiooni olulisust muutuste läbiviimisel;
  • annab omapoolse panuse organisatsiooni sisekommunikatsiooni tõhustamisse.

Sisu:

  • kommunikatsiooni olemus, funktsioonid ja viisid organisatsioonis;
  • tehnoloogiate kasutamine organisatsioonikommunikatsioonis – võimalused ja ohud;
  • konfliktid – ennetamine ja lahendamine kommunikatsiooni abil;
  • muutused – kommunikatsiooni ettevalmistamine, läbiviimine ja analüüs.

Koolituse käigus kasutatakse järgnevaid õpimeetodeid:

  • individuaaltöö (lühikesed lugemis- ja kirjutamisülesanded), mille eesmärk on kognitiivse õpiviisi rakendamine, mis aitab luua individuaalseid seoseid ja struktuure ning analüüsida õpitavat eelnevate teadmiste valguses;
  • rühmatöö (arutelu, mõttekaartide koostamine, probleemide sõnastamine jms), mille eesmärk on rakendada sotsiaal-konstruktivistlikku õpiviisi, mille käigus uus teadmine mõtestatakse lahti tuginedes eelnevale kogemusele ning läbi ühiste tähenduste tõlgendamise ja loomise;
  • ühised arutelud terve rühmaga, eesmärgiga siduda individuaal- ja rühmatöö käigus õpitu ja see kinnistada;
  • eelnimetatud õpimeetodid seotakse tervikuks koolitaja poolt teemade sisuliste tutvustusega, mis ka sisaldavad teisi aktiivõppe meetodeid.

Tellija soovil saab koolituses osalejatele anda ka järgneva koduse töö, mille tegemiseks on aega kaks nädalat:

  • pärast koolitust liituvad osalejad foorumiga, milles koolitaja abil tutvutakse erinevate organisatsioonikommunikatsiooniga seotud materjalidega, jagatakse omapoolseid soovitusi ja praktilisi näpunäiteid.

Autoriõigused koolituse ülesehitusele ja koolitusprogrammile kuuluvad Tartu Ülikoolile. Nende kasutamine Tartu Ülikooli kirjaliku loata on keelatud.

ÜTI

Poola, Saksamaa ja Tšehhi tudengid täiendasid Tartu Ülikoolis oma teadmisi militaar- ja riskisotsioloogia ning infovastupidavuse teemadel

üti

Doktoriõppe infotund: meedia ja kommunikatsiooni ning sotsioloogia erialad

Greenfluencer

Tartu Ülikooli veebikursus tulevastele greenfluencer'itele