Autor:
Ühiskonnateaduste instituut

Meediapädevuste arendamine mänguliste lähenemiste kaudu

Toimumisaeg: 01.08.2023–30.11.2023 (auditoorsed loengud toimuvad kohapeal 23.–24.08.2023) 

Toimumiskoht: ühiskonnateaduste instituut (Lossi 36–104, Tartu) 

Ootame lastega töötavaid spetsialiste õppima, kuidas tõsta laste ja noorte digi-, meedia- ning infopädevusi läbi mänguliste tegevuste. Koolitusel õpitud praktilisi oskusi saab rakendada lastega alates 5. eluaastast. 

Sihtrühm: lasteaiaõpetajad, 1.-5. klassi õpetajad, noorsootöötajad, huvijuhid, sotsiaaltöötajad, koolipsühholoogid, haridustehnoloogid. 

Maht: 39 akadeemilist tundi (13 tundi auditoorset, 26 tundi iseseisvat tööd), 1,5 EAP-d

Koolitustasu: 200 eurot. 

Eesmärgid: anda osalejatele põhilised hoiakud, oskused ja teadmised, mida on vaja selleks, et mõista ning juhendada lapsi ja noori (sotsiaal)meedia teemade baaspädevuste osas. 

Õpiväljundid: koolituse läbinud osaleja on saanud ülevaate põhilistest hoiakutest, oskustest ja teadmistest, mida on vaja laste ja noorte (sotsiaal)meediakasutuse arendamisel; analüüsib ja märkab erinevate generatsioonide meediakasutuses ja tajutud normides sarnasusi ja erinevusi; teab, millistest komponentidest koosnevad peamised digi-, meedia- ja infopädevuste ning veebiriskide teoreetilised raamistused; omab esmast ülevaadet Eesti meediahariduse süsteemist; harjutab ja analüüsib 4K-riskimudeli järgi valminud mänge ning näeb võimalusi olemasolevate/tuttavate mängustruktuuride kohandamiseks digi, meedia- ja infopädevuste arendamiseks ning katsetab praktiliselt vähemalt üht mängulist lähenemist ning reflekteerib selle üle kirjalikus töös. 

Õppejõud: Maria Murumaa-Mengel ja Inger Klesment 

Sisu

  • Enne koolituspäevi tuleb läbida meediapädevuse veebikursus https://veryverified.eu/et/home-eesti 
  • Esimene õppepäev: laste- ja noortekultuur; tänased infokeskkonnad; digi-, meedia- ja infopädevused; meediapädevuste arendamisest Eesti haridussüsteemis ja 4K-veebiriskide mudel. 
  • Teine õppepäev: mänguliste lähenemiste õppimine lähtuvalt 4K-riskimudelist, mille osadeks on: veeb ühendava platvormina, kontaktiga seonduvad riskid; netikett ja käitumisega seonduvad riskid;  eneseväljendus ja (kahjulik) sisu; kokkuleppelised või ära kasutavad suhted veebis. 
  • Pärast koolitust katsetab osaleja vähemalt üht mängulist lähenemist ning reflekteerib selle üle kirjalikus töös. 


Registreeru siin 

Küsimuste korral annab vastused täiendusõppe koordinaator Gea Kiisk (gea.kiisk@ut.ee). 
 

xxx

Pornograafia kui seksuaalkultuuri kandja!?

Mängupõhine digi- ja meediapädevuste õpe esimeses kooliastmes (grupikoolitus)

Mängupõhine digi- ja meediapädevuste õpe esimeses kooliastmes
Uus mikrokraad

Registreeru uude mikrokraadiprogrammi „Kogukondade arendamise ja projektitöö alused praktikutele“