Sihtgrupp: tippjuhid, keskastme juhid, spetsialistid
Koolitust saab vastavalt vajadusele läbi viia nii ühte organisatsiooni kuuluvatele töötajatele kui ka rühmale, kuhu kuuluvad erinevate organisatsioonide liikmed:
- Kui rühm moodustakse ühte organisatsiooni kuuluvatest töötajatest, siis võiks rühma kuuluda erinevate sihtrühmade esindajad (tippjuhid, keskastme juhid, spetsialistid), sest see aitab kaasa organisatsiooniülesele paremale mõistmisele, kuidas toetada konfliktide ennetamist ja lahendamist sisekommunikatsiooni abil.
- Kui rühma kuuluvad erinevate organisatsioonide liikmed, on koolitusele oodatud kõikide sihtrühmade esindajad (tippjuhid, keskastme juhid, spetsialistid).
Maht: ühepäevane koolitus 6 tundi; kahepäevane koolitus 12 tundi
Koolitustasu: kokkuleppel asutusega
Õppejõud: Tiiu Taur
Eesmärgid: Vähendada eesmärkide saavutamist takistavate organisatsioonisiseste konfliktide esinemist ja leevendada nende võimalikku negatiivset mõju organisatsiooni liikmete teadlikkuse tõstmise abil.
Õpiväljundid:
Kursuse lõpetanu:
- mõistab konfliktide üldist olemust;
- suudab eristada organisatsioonisiseste konfliktide allikaid, erinevaid etappe ja analüüsida nende seost kommunikatsiooniga;
- oskab kasutada kohaseid kommunikatsioonivõtteid organisatsioonisiseste konfliktide ennetamiseks ja lahendamiseks;
- annab omapoolse panuse organisatsioonisiseste konfliktide ennetamisse ja lahendamisse kommunikatsiooni abil.
Sisu:
- konfliktide olemus organisatsioonis – osapooled, intensiivsus, ulatus, põhjused, tagajärjed, analüüsivõimalused;
- konfliktide allikad organisatsioonis – üksikisikud, üksused, väärtused, ootused, käitumine ja kultuurierisused ning nende väljendumine kommunikatsioonis;
- konflikti etapid organisatsioonis – konflikt kui protsess, mis läbib varjatud, tajutud, tuntava, avaliku ja tagajärgede etapi ning selle seos kommunikatsiooniga;
- organisatsioonisiseste konfliktide ennetamine ja lahendamine kommunikatsiooni abil – erinevad stiilid ja nende kasutamisvõimalused (vältimine, silumine, domineerimine, kompromisside otsimine, koostöö, läbirääkimised, lahenduste otsimine);
- organisatsiooni edasised võimalused konfliktide ennetamiseks ja lahendamiseks kommunikatsiooni abil (struktuurüksustes ja organisatsioonis üldiselt).
Ühepäevase koolituse puhul käsitletakse teemasid üldisemalt, kahepäevase koolituse puhul põhjalikumalt.
Koolituse käigus kasutatakse järgnevaid õpimeetodeid:
- individuaaltöö (lühikesed lugemis- ja kirjutamisülesanded), mille eesmärk on kognitiivse õpiviisi rakendamine, mis aitab luua individuaalseid seoseid ja struktuure ning analüüsida õpitavat eelnevate teadmiste valguses;
- rühmatöö (arutelu, mõttekaartide koostamine, probleemide sõnastamine jms), mille eesmärk on rakendada sotsiaal-konstruktivistlikku õpiviisi, mille käigus uus teadmine mõtestatakse lahti tuginedes eelnevale kogemusele ning läbi ühiste tähenduste tõlgendamise ja loomise;
- ühised arutelud terve rühmaga, eesmärgiga siduda individuaal- ja rühmatöö käigus õpitu ja see kinnistada;
- eelnimetatud õpimeetodid seotakse tervikuks koolitaja poolt teemade sisuliste tutvustusega, mis ka sisaldavad teisi aktiivõppe meetodeid.
Tellija soovil saab koolituses osalejatele anda ka järgneva koduse töö, mille tegemiseks on aega kaks nädalat:
-
pärast koolitust liituvad osalejad foorumiga, milles koolitaja abil tutvutakse erinevate konfliktide ennetamise ja lahendamisega seotud materjalidega, jagatakse omapoolseid soovitusi ja praktilisi näpunäiteid.
Autoriõigused koolituse ülesehitusele ja koolitusprogrammile kuuluvad Tartu Ülikoolile. Nende kasutamine Tartu Ülikooli kirjaliku loata on keelatud.