Toidu mahud, mida igapäevaselt koolis tarbitakse, on väga suured: umbes 76 tonni toitu päevas ja 13,3 miljonit tonni toitu õppeaastas. Seetõttu on võimalus koolitoidu kaudu keskkonda ja tervist säästa oluline. Kuidas mahetoitu koolisööklate jaoks kättesaadavaks muuta?
Tänastes heaoluriikides on hakanud vähenema kodanike usaldus poliitiliste institutsioonide suhtes, soov poliitikat mõjutada. Ka demokraatliku osalemise võimalused „kuluvad“ ning neid on vaja värskendada. Kes ja kuidas tegeleb Eestis demokraatliku osaluse uuendamisega?
6-tunnine tööpäev, 4-päevane töönädal ja usalduspõhine tööaeg - need uued võimalused võivad paljudes ametites ja valdkondades olla väga viljakad – suurendada inimeste töömotivatsiooni ja säästa ka keskkonda. Samuti võivad pandeemiad muuta usalduspõhise kodus töötamise vältimatuks. Millised on paindliku tööaja rakendamise õiguslikud eeldused ja võimalikud takistused Eestis? Millised on Eesti organisatsioonide kogemused paindliku tööaja rakendamisel?
Praegune lineaarmajandus, mis baseerub “tooda-kasuta-hülga” mudelil toodab tohutult jäätmeid ja raiskab toormaterjale. Üha enam räägitakse vajadusest korraldada ümber kogu senine tootmise ja tarbimise ahel. Praktikas pole see nii lihtne, sest tähendab hulga protsesside ümbertegemist ja suurte äriliste riskide võtmist. Millised on ettevõtete võimalused ringmajanduse põhimõtete rakendamiseks ning barjäärid ringmajandusmudelile üleminekul?
Eesi pakub maailmale esimesi kogemusi uudse otsedemokraatia võimalusega kollektiivsete pöördumiste näol. Milliseid algatusi on esitatud Rahvaalgatusveebi kaudu? Millised algatused on olnud edukamad, kogudes rohkem allkirju ja jõudes Riigikokku? Kas allkirju annavad rohkem nooremad või vanemad inimesed, mehed või naised? Millistes Eesti piirkondades ollakse aktiivsemad algatajad?
Lisaks sellele, et mitmetel lühiuurimustel on konkreetne „tellija“ kes sellest kasu saab, jõuavad tulemused ka laiama avalikkuseni. Lühiuurimuse põhjal saab järgmisel õppeaastal teha läbi publitseerimise protsess, alustades planeerimisest ja lõpetades avaldatud artikliga. Artikkel on samuti magistrieksami osa.