Autor:
Darja Maskin

Poola, Saksamaa ja Tšehhi tudengid täiendasid Tartu Ülikoolis oma teadmisi militaar- ja riskisotsioloogia ning infovastupidavuse teemadel

8.–13. aprillil võõrustas ühiskonnateaduste instituut põimitud õpirände (BIP) kursust „(Strateegiline) jätkusuutlikkus keset infokorratust: sotsioloogia õpinädal Tartu Ülikoolis“. Kursusel osales ligi 30 bakalaureuse- ja magistriastme tudengit ja õppejõudu Paderborni Ülikoolist (Saksamaa), Ostrava Ülikoolist (Tšehhi) ja Katowice Ülikoolist (Poola). 

Põimõppe õpirännakute tavaks on tutvuda valdkondadega, milles võõrustaval ülikoolil on eriti tugev ekspertiis. Tartu Ülikoolis tegeletakse kõrgel tasemel selliste teemadega, nagu riigikaitse ja julgeolek, kriisikommunikatsioon, ühiskonna säilenõtkus ja heaolu-uuringud. Seetõttu tulid Saksamaa, Poola ja Tšehhi tudengid ja nende õppejõud tutvuma TÜ ühiskonnateaduste instituudi erinevate uurimissuundadega militaarsotsioloogiast ja infohäiretest kuni lapsepõlve- ja noorteuuringuteni. Loengute, seminaride ja ekskursioonide fookus oli strateegilisel jätkusuutlikkusel ja infovastupidavusel. Kuulamas käidi ka mõnd Johan Skytte poliitikauuringute instituudi loengut regionaalsest julgeolekust ja rahvusvahelistest konfliktidest. 

Õpirännaku käigus külastasid tudengid ka KGB kongide muuseumi ja Balti Kaitsekolledžit Tartus ning Narva kolledžit ja sisekaitseakadeemia Narva õppekeskust, et tutvuda Eesti piirilinna võimaluste ja väljakutsetega. Õpirännaku instituudipoolse peakorraldaja, empiirilise sotsioloogia kaasprofessor Mai Beilmanni sõnul õnnestus instituudil edukalt täita oma eesmärk pakkuda välisosalejatele uut ja väga värskel teadustööl tuginevat teadmist sotsiaalteaduste uurimissuundadest, millega nende koduülikoolides aktiivselt ei tegeleta. 

 

"Käsitletud teemad tekitasid kohati päris suurt elevust ja ürituse kultuuriprogrammi ajal võis kuulda, kuidas aktiivsesse käibesse on läinud loengutes-seminarides kuuldud terminid, mis võisid näiteks inspireerida arutelu, kas mõni veidi eksitava infoga silt avalikus ruumis liigitub pigem mis- või desinfoks,"

ütles empiirilise sotsioloogia kaasprofessor Mai Beilmann.

Mai Beilmann tõdes, et osa tagasisidest on olnud tõeliselt südantsoojendav, nagu näiteks see, kui üks saksa tudeng kursuse lõpus tuli ja ütles, et see BIP on olnud tema seniste õpingute kõige põnevam osa üldse. 

Järgmine aasta korraldab õpirännakut Sileesia Ülikool Katowices (Poola), kuhu saavad tulla ka meie instituudi tudengid.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Meediaklubi

Kuidas kohandada digipädevusi arendavaid mänge erinevates koolides ja klassides?

Meediaklubi

Mida lapsed ja noored internetis teevad?

Meediaklubi

Digiteemaliste koolituste läbiviimine kui praktikavõimalus tulevastele õpetajatele