1.-2. klassi teemad: privaatsus ja parool, digijalajälg, kuidas internetis ette tulevate ebameeldivate olukordadega hakkama saada (tulistamismängud; küberkiusamine; kui võõras inimene hakkab lapsega internetis suhtlema; hirmutavad pildid; reklaamidele klikkimine).
KUIDAS INTERNET MEIE TUJU MÕJUTAB? Eesmärk on arutleda laste internetikogemuste ja emotsioonide üle.
Mänguks vajalikud printimismaterjalid:
PAROOLIDE MÄNG. Eesmärk on tutvustada parooli mõistet ja arutleda selle funktsiooni üle.
DIGITAALNE JALAJÄLG. Eesmärk on õpetada, mis on digitaalne jalajälg ja kuidas see tekib.
PAROOLI JA DIGITAALSE JALAJÄLJE NÄIDEND. Eesmärk on kinnistada digitaalse jalajälje mõistet ja parooli tähtsust.
INTERNETIRISKIDE „KUUM KARTUL“. Eesmärk on arutleda erinevate internetiriskide üle.
Printimismaterjal:
Pildid täringule: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Noorsootöö eriala 3. aasta bakalaureusetudeng Merilin Miks soovitab olla laste ees eelkõige vaba. Tema sõnul ei ole vaja muretseda, kui midagi meelest ära läheb. “Endale võib mängude nimekirja välja printida ja kaasa võtta. Lapsi see ei sega!” kinnitas Miks ja lisas, et esimesed paar korda võib olla natuke närvesöövam, aga pärast seda tuleb teha mänge nii, et ka endal oleks lõbus. Lisaks peab Miks oluliseks küsida laste käest küsimusi, mida ise päriselt lastelt teada tahaks, sest siis on endal tegevusi huvitavam läbi viia.
Noorsootöö tudeng Miks soovitab laste jaoks uute mängude alguses põhjalikult ja arusaadavalt seletada mängu käiku ning alles siis tegevusega pihta hakata. “Peaasi, et lapsed läheksid ära rõõmsate nägudega ja kui vahepeal tundub, et neil hakkab väga igav, siis võib mingi muu kiire mängu sinna vahele mõelda või edasi liikuda,” soovitab Miks. Oluline on see, et lastel oleks lõbus.
Elva Gümnaasiumi tagasiside kohaselt andis 3. klasside meediaõpetuse tund lastele uusi teadmisi. Meeldis, et õpe oli mänguline, erinevaid tegevusi pakkuv. Lapsed mõtlesid kaasa. Pärast töötuba tegeleti omavahelise aruteluga iseseisvalt edasi.
Vastseliina Gümnaasiumi õpetajate sõnul kõnetasid kõik teemad lapsi, eriliselt tõsteti esile digijälje teemat - lapsevanema digijalajälg võib olla väiksem, kui lapse oma. Õpetajad sõnasid, et see teema pani neid ennastki mõtlema. Lisaks kiideti kõiki rühmatöid.
Ka Kõrveküla Põhikooli õpetajad tõid välja rohked arutelud. Näiteks jäi lastele meelde lugu tüdrukust, kes kaotas telefoni ära ja lapsed õppisid, millised sekeldused sellega seoses võivad ette tulla. Õpetajad tõid tagasisides välja, et lastele sai selgeks sõnum, kui oluline on kasutada nutiseadmetes parooli. Lapsed tundsid huvi, mida teha siis, kui nutiseadmetesse on sisse häkitud. Õpilastele meeldis näide jalanõudega, mis pani neid mõtlema, kui suure jalajälje inimesed endast internetti saavad jätta.
Räpina Ühisgümnaasiumi õpetajate sõnul meeldisid lastele kõik tunnikavas olnud tegevused ja Saverna Põhikooli pedagoogid tõid välja, et nemad ei oleks samu teemasid sama põhjalikult kui tudengid osanud käsitleda. Õpetajate sõnul olid lapsed tegevusse haaratud, kiideti mängulisust ning eriliselt meeldisid lastele konkreetsed ja õpilastele arusaadavad näited, mida mängude käigus teemade seletamisel kasutati.