2024. aasta märtsist alustas instituudis tööd projekt Meediaklubi, mille käigus korraldasid Tartu Ülikooli tudengid 300 digimeediapädevusi arendavat töötuba lasteaedades ning 1.–9. klassides üle kogu Eesti. Kokku osales 2024. aastal töötubades 6000 lasteaialast ja kooliõpilast.
Meediaklubi projekti vastutav täitja, Tartu Ülikooli meediapädevuse spetsialist Inger Klesment sõnas, et projekti eesmärk on toetada Eesti haridustöötajaid meediaõpetuse arendamisel kõikide kooliastmete lõikes. Ta selgitas, et uuendatud riiklike õppekavade järgi on 2024. aasta septembrist kohustuslik kõikides kooliastmetes üldpädevusena arendada ka meedia- ja digipädevusi.
Seetõttu on oluline, et iga kool, vaatamata õpilaste arvule, olemasolevatele ressurssidele või asukohale saaks vajalikku tuge niivõrd aktuaalse ja kiirelt muutuva teema käsitlemisel.
Soovides toetada haridustöötajaid kiiresti muutuva ja mitmetahulise teema õpetamisel ka pärast projekti lõppu, võtsime Meediaklubi 1.-9. klassides tehtud tunnid pulkadeks lahti ja panime kuude blogipostitusse kirja digimeediapädevusi arendavate tegevuste juhised koos printimismaterjalide ning nõuannetega mängude läbiviimiseks.
Lisaks vaatame tehtule tagasi, uurime viie erineva eriala tudengilt, mis neid Meediaklubis osalema motiveeris ning anname soovitusi sarnaste projektide läbiviimiseks. Lõpetuseks jätame järgmiste Meediaklubide tärkamise lootuses seemneks mulda kolm põhikooli 2. astmele sobilikku meediapädevusi arendava mängu kirjeldust.
Digiteemaliste koolituste läbiviimine kui praktikavõimalus tulevastele õpetajatele
Mida lapsed ja noored internetis teevad?
Kuidas kohandada digipädevusi arendavaid mänge erinevates koolides ja klassides?
Mis paneb tudengid meediamänge mängima?
Meediaklubi projekti õppetunnid
Meediapädevusi arendavad mängud põhikoolis
Meediaklubi projekti toetab Saksamaa Liitvabariigi Suursaatkond Eestis.