8.-9. klassi teemad: valeinfo tunnused ja internetis nähtu kriitiline hindamine.
SIMULATSIOONI MATERJALID SAATE ALLA LAADIDA SIIT JA TÖÖLEHE SIIT.
Bioloogia ja elustiku kaitse 2. aasta bakalaureusetudeng Raili Randmäe on tähele pannud, et mõnes klassis on kindlad õpilased välja tõrjutud. “Ole nendele õpilastele toeks, aga ära sunni kedagi mängus osalema. Kui tundub sobiv, võid ülesannet nendega omaette arutada, et seisukohad siiski ära kuulda,” lisab Raili.
Lisaks soovitab Raili olla valmis kõigiks stsenaariumiteks, sest on klasse, kus mängu ei saagi kuidagi toimima. “Anna endast siiski parim ja tea, et see ei ole sinu süü,” julgustab Raili.
Hea nipp tegevuse elavdamiseks on ülesande lõpus arutelu läbi viies ka ise elada rolli sisse ning väljenda entusiastlikult oma huvi teada saada, mis infot keegi levitas või kuulis. “Nii tulevad õpilased paremini kaasa ning tekib potentsiaalselt väga põnevaid, isegi tuliseid, diskussioone,” soovitab Raili.
Viluste Põhikooli õpetajad soovitavad võimaluse korral eeltoodud tunnikava jaoks varuda 2x45 minutit. See võimaldab edastada olulise nn teoreetilise poole ja asjad läbi arutada ning siis aktiivsemalt ja kauem lastel endil tegutseda. Jõgeva Põhikooli õpetajate sõnul õnnestus kõik suurepäraselt - õpilastele meeldis selline vaheldus tavapärasele koolipäevale. Töötubade läbiviijad leidsid kiirelt õpilastega ühise keele.
Osula Põhikooli õpetajad pidasid kõige huvitavamaks valeinfo ära tundmise nippe. Pedagoogidele meeldis, et mängiti läbi elulisi situatsioone. Räpina Ühisgümnaasiumi õpetajad hindasid töötuba teemakohaseks ja harivaks. Saverna Põhikooli õpetajad ütlesid, et töötuba läbi viinud tudengid rääkisid arusaadavalt ning õpilasi julgustati arvamust avaldama. Kokkuvõttes oli äge ja teemakohane mäng. Väätsa Põhikooli õpetaja lausus, et ta on pedagoogina kõige rõõmsam selle üle, et meediatunnis jätkati olulistel teemadel arutelu ja klass sai töötoast kaasa häid mõtteid.
Meediaklubi projekti toetab Saksamaa Liitvabariigi Suursaatkond Eestis.