6.-7. klassi teemad: valeinfo tunnused ja internetis nähtu kriitiline hindamine.
SIMULATSIOONI MATERJALID SAATE ALLA LAADIDA SIIT JA TÖÖLEHE SIIT.
Bioloogia ja elustiku kaitse 2. aasta bakalaureusetudeng Raili Randmäe soovitab simulatsiooni läbiviimiseks jagada õpilased ise rühmadesse. “Õpilaste valitud rühmades võib sees küll koostöö olla hea, aga sageli ei soovi erinevad rühmad omavahel suhelda,” jagab Raili oma tähelepanekuid. Ta soovitab reegleid seletades olla väga täpne ja konkreetne ning anda pidevalt märku, et õpetaja on küsimusteks või täpsustusteks kättesaadav.
“Ülesande lõpus arutelu läbi viies püüa ka ise elada rolli sisse ning väljenda entusiastlikult oma huvi teada saada, mis infot keegi levitas või kuulis. Nii tulevad õpilased paremini kaasa ning tekib potentsiaalselt väga põnevaid, isegi tuliseid, diskussioone,” soovitab Raili.
Raili on tähele pannud, et 6.-7. klassi õpilaste seas on sotsiaalsed suhted sageli haprad ja keerulised, näiteks ei taha poisid ja tüdrukud omavahel suhelda. Nii soovitab Raili õpilasi võimalikult palju omavahel suhtlema julgustada. “Ara karda vajadusel mõnd vestlust suunata või algatada,” soovitab Raili.
“On klasse, kus mõned kindlad õpilased on kuidagi välja tõrjutud. Ole nendele õpilastele toeks, aga ära sunni kedagi mängus osalema. Kui tundub sobiv, võid ülesannet nendega omaette arutada, et seisukohad siiski ära kuulda,” lisab Raili.
Lõpetuseks soovitab Raili olla valmis kõigiks stsenaariumiteks, sest on klasse, kus mängu ei saagi kuidagi toimima. “Anna endast siiski parim ja tea, et see ei ole sinu süü,” julgustab Raili.
Viluste Põhikooli õpetajad soovitavad võimaluse korral eeltoodud tunnikava läbi viia 2x45 minutit. See võimaldab edastada olulise nn teoreetilise poole ja asjad läbi arutada ning siis aktiivsemalt ja kauem lastel endil tegutseda. Väätsa Põhikooli õpetajad jäid töötubadega väga rahule ning ütlesid, et teemad olid olulised, juhendajad haldasid väga hästi ruumi ja edastasid teemad huvitavalt.
Luunja Keskkooli õpetajate tagasisidest nähtus, et õpilaste vähese kokkupuute tõttu rollimängudega oli alguses keeruline aru saada, mida nad täpsemalt omavahel arutama peaksid. Lisaks tekitas võõristust omavaheline suhtlemine, sest nad hetkel sellises staadiumis, kus ei soovi väga vastassugupoolega suhelda.
Vastseliina Gümnaasiumi õpetaja arvamuse kohaselt olid kõik tunni teemad asjakohased ja lapsed said väga hea väitluskogemuse. Saverna Põhikooli õpetajad ütlesid, et õpilased kuulasid, rääkisid kaasa ning oli näha, et eelteadmised olid lastel väga erinevad.
Osula Põhikooli õpetajad tõid tagasisides välja, et õpilased osalesid mängus aktiivselt, oskasid vastata lektori poolt esitatud küsimustele. Kui tekkis küsimusi, siis küsisid ja oskasid tuua näiteid. Mäng oli õpetlik. 6. klassile oli uus mõiste "digiprügi".
Jõgeva Põhikooli õpetajate sõnul õnnestus kõik suurepäraselt - õpilastele meeldis selline vaheldus tavapärasele koolipäevale. Töötubade läbiviijad leidsid kiirelt õpilastega ühise keele. Ka Räpina Ühisgümnaasiumis õnnestusid õpetajate hinangul rühmades ja paarides arutelud ning töötoa info oli kasulik.
Meediaklubi projekti toetab Saksamaa Liitvabariigi Suursaatkond Eestis.